مقایسه تکنولوژی دید در شب IR با دید در شب Starlight

دید در شب IR اساساً سیاه و سفید است. برای دیدن اشیا در شب و در نور کم، دوربین های امنیتی IR سطوح بالایی از نور مادون قرمز تولید می کنند که توسط اجسام منعکس می شود. تصویر نور مادون قرمزی که دریافت می‌شود به تصویری با نور مرئی تبدیل می‌شود که همان تصویر سیاه و سفیدی است که در نهایت می‌بینیم.

دید در شب Starlight از نظر وضوح و کیفیت تصویر بهتر از دید در شب IR معمولی است. دوربین‌های Starlight می‌توانند دید در شب رنگی را حتی در شرایط نور کم که دوربین‌های دیگر باید چراغ‌های IR خود را روشن کنند، ارائه دهند.

و این به این دلیل است که دوربین‌های Starlight می‌توانند از نور طبیعی حداکثر بهره را ببرند و با سنسورهای پیشرفته تصاویری برتر تولید کنند. بنابراین می‌توانید دید در شب Starlight را به عنوان نسخه واضح‌تر و پیشرفته‌تر دید در شب IR در نظر بگیرید.

مقایسه Starlight Vision و دید در شب تمام رنگی

بسیاری از مردم دید در شب Starlight را با دید در شب تمام رنگی یکی میدانند، اما این کاملا یک سوء تفاهم است.

دوربین های Starlight دید در شب با کیفیت بالایی را ارائه می دهند، اما نه لزوما دید در شب رنگی.

برای مشاهده واضح جزئیات، مانند چهره انسان و شماره پلاک، در شرایط نوری بسیار ضعیف، اکثر دوربین های امنیتی Starlight با کیفیت برای رسیدن به بهترین وضوح تصویر به طور خودکار به حالت سیاه و سفید تبدیل می شوند.

اما نحوه ارائه دید در شب تمام رنگی توسط دوربین های دیگر کاملاً متفاوت است. معمولا این دوربین های امنیتی مجهز به یک یا چند نورافکن هستند. حتی در صورت عدم وجود نور نیز می توانند نور را ساطع کنند تا همه چیز را در میدان دید روشن کنند و در نتیجه تصاویر تمام رنگی را در اختیار شما قرار دهند.

برخی از نورافکن های دوربین در طول شب روشن می مانند و می توانند به عنوان چراغ خیابان عمل کنند. برخی از آنها با حرکت تحریک می شوند، که می تواند مجرمان احتمالی را هنگامی که از کنار دوربین عبور می کنند، منصرف کنند.

مزایا و معایب دوربین های Starlight

در نظارت تصویری، وضوح تصاویر اهمیت زیادی دارد زیرا تعیین می کند که آیا می توانید چهره متجاوز، شماره پلاک خودرو، رنگ لباس و بسیاری جزئیات دیگر را در شب تشخیص دهید.

اگرچه دوربین‌های Starlight در ارائه دید در شب بهتر از دوربین‌های امنیتی سنتی عمل می‌کنند، اما دارای معایبی نیز هستند. اجازه دهید مزایا و معایب دوربین های Starlight را در زیر بررسی کنیم.

مزیت: وضوح بهتری دارند.

همانطور که اشاره کردم، دوربین‌های starlight دارای حسگرهای فوق‌العاده حساس و لنزهای خاص هستند تا دید در شب استثنایی با وضوح HD، مانند محبوب‌ترین دوربین‌های ۱۰۸۰p موجود در بازار را تضمین کنند.

این بدان معناست که شما قادر خواهید بود شماره پلاک و چهره افراد را در طول شب به وضوح ببینید، آن هم زمانی که دوربین های دیگر قادر به شناسایی جزئیات نیستند.

توجه داشته باشید که دوربین های Starlight در شرایط نوری بسیار ضعیف به طور خودکار به حالت سیاه و سفید تغییر می کنند. چه سیاه و چه رنگی، کیفیت تصویر عالی دوربین های امنیتی starlight باعث محبوبیت آن ها در بین مصرف کنندگان شده است.

مزیت: میدان دید بیشتری دارند.

دوربین‌های Starlight در مقایسه با دوربین‌های IR که برای تولید تصاویر به بازتاب نور مادون قرمز متکی هستند، می‌توانند مسافت بیشتری را ببینند. آنها از نورهای طبیعی که از اجسام دیگر می آیند حتی در شرایط کم نور استفاده می کنند.

و بنابراین می‌توانند فضاهای دورتری، مثلا مردم آن طرف خیابان و تابلوی ساختمان‌های دور، نسبت به مسافتی که  با  نور مادون قرمز روشن شده را ببینند.

عیب: پرهزینه تر هستند.

حتما توجه کرده اید که دوربین‌های Starlight با تکنولوژی بالاتر با سنسورهای STARVIS باکیفت تر گران‌تر از دوربین‌های دید در شب معمولی هستند.

که البته با توجه به اینکه می توانید از دید در شب رنگی با کیفیت بالا لذت ببرید و جزئیات بیشتری را نسبت به دوربین های IR ببینید این تفاوت قیمت معقول است. با قضاوت از این زاویه، دوربین های دید در شب Starlight بخاطر داشتن سنسورهای Starlight باکیفیت مقرون به صرفه هستند.

علاوه بر این، دوربین‌های دید در شب starlight می‌توانند در هزینه‌های شما که احتمالاً برای تامین نور استفاده می‌شوند، صرفه‌جویی کنند. بنابراین اگر برای امنیت خانه خود به دید در شب واضح نیاز دارید، دوربین های Starlight انتخاب خوبی هستند.

عیب: تاری تصاویر در حال حرکت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دوربین های Starlight سرعت شاتر را کاهش می دهند تا نور کافی برای دید در شب با کیفیت را جمع آوری کنند. این بدان معناست که در هر ثانیه تعداد عکس‌های کمتری می‌گیرد، که در صورت حرکت بسیار سریع اشیاء باعث ایجاد تصاویر تار می‌شود.

اما نگران نباشید. همه دوربین های Starlight این مشکل ندارند. اگر یک برند معتبر با محصولات باکیفیت انتخاب کنید، می توانید به راحتی از این مشکل پیشگیری کنید.

نتیجه

شکی نیست که تکنولوژی دید در شب Starlight دستاورد بزرگی است که نظارت در شب را به سطح بالاتری می رساند. مزایای دوربین های Starlight زمانی آشکار میشود که بخواهید جزئیات بیشتری را در شب مشاهده کنید و امنیت خانه خود را افزایش دهید.

با وجود تمام مزایای دوربین های Starlight، بسیاری از تولیدکنندگان معتبر ترجیح می دهند دوربین های امنیتی خود را برای دید بهتر در شب به نورافکن مجهز کنند. اگر می خواهید دید در شب رنگی داشته باشید، این دوربین های امنیتی بهمراه نورافکن انتخاب های خوبی هستند.

نظرات کاربران پیرامون این مقاله

فرم ارسال نظرات کاربران

مشاوره آنلاین