مزایای دوربین مداربسته برای کسب و کارها

اطمینان از داشتن یک سیستم دوربین مداربسته قوی و “مناسب هدف تعیین شده” برای تضمین محافظت از کسب و کار و/یا سایت شما ضروری است. همچنین به بهبود پیشبرد و کارایی کسب و کار کمک می کند، که در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت:

  • پیشگیری از جرم
  • کاهش هزینه های امنیتی
  • جلوگیری از خراباری
  • فراهم کردن فیلم های ضبط شده دوربین جهت جمع آوری شواهد
  • رسیدگی به اختلافات
  • نظارت بر کارکنان
  • نظارت بر کل محل و پیرامون محل کسب و کار
  • بهبود کیفیت خدمات مشتری
  • کاهش مطالبات بیمه ای و حق بیمه
  • آرامش خاطر

هنگام نوشتن در مورد دوربین مداربسته در بالا به “مناسب هدف تعیین شده” اشاره کردیم، بنابراین بیایید در مورد معنای واقعی آن با هم بحث کنیم.

“مناسب هدف تعیین شده” ، در قلب خود، به این معنی است که باید کاری را که کسب و کار یا سایت برای انجام آن نیاز دارد، انجام دهد.

ما طیف گسترده‌ای از دوربین‌ها، از دوربین‌های PTZ (Pan Tilt Zoom)، تا دوربین‌های بولت و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهیم – هر کدام هدف خاصی دارند و برای رفع نیازهای امنیتی خاص وجود دارند.

بیایید اکنون به جزئیات بیشتری در مورد اینکه چگونه یک سیستم دوربین مدار بسته می تواند کمک کند، بپردازیم.

پیشگیری از جرم

نصب یک سیستم دوربین مداربسته به شما کمک می کند تا بلافاصله از مجرمان و سرقت جلوگیری کنید. بیشتر متجاوزان به دنبال اهداف آسانی هستند که در آن هیچ گونه تدابیر امنیتی وجود ندارد. دیدن ظاهر آشنای یک سیستم دوربین مداربسته نصب شده در محل تجاری شما، آنها را از انجام کار منصرف می کند زیرا نمی خواهند توسط دوربین شکار شوند. توصیه می کنیم به پوشش داخلی و خارجی توجه کنید، به این معنی که هیچ منطقه ای بدون نظارت نماند. شما می توانید با قرار دادن دوربین های مداربسته در مکان های استراتژیک و پرتردد، حرکات افراد را در سراسر محل کسب خود مستند کنید.

علاوه بر بازدارندگی مجرمان احتمالی از اقدامات خرابکارانه، جنایات جدی، و دزدی، می‌توانید به دنبال محافظت از سرقت در برابر افراد خودی نیز باشید – حفاظت از مالکیت معنوی برای مشتریان در دنیای امروز بسیار مهم است.

کاهش هزینه های امنیتی

ایجاد امنیت توسط افراد هزینه دارد، به خصوص پوشش ۲۴ ساعته. یک سیستم دوربین مداربسته به کاهش این هزینه کمک می کند و به شما کمک می کند تا کل محل کسب خود را توسط دستگاه های مختلف مشاهده کنید، و به شما در کاهش تعداد کارکنان کمک میکند.

ما به مشتریان توصیه می کنیم که از مانیتورینگ دوربین مداربسته از راه دور در خارج از ساعت کاری استفاده کنند تا حفاظت کامل ۲۴ ساعته داشته باشند. سیستم‌های دوربین مدار بسته کنترل از راه دور معادل داشتن نگهبان امنیتی در محل هستند، بدون هزینه‌های بالا. در بسیاری از موارد، سیستم قادر است قبل از وقوع جرم از جنایت جلوگیری کند، اما اگر نتواند از فعالیت مجرمانه جلوگیری کند، بلافاصله به پلیس اطلاع داده می شود و پس از آن توسط کلیددار معرفی شده، به پلیس اطلاع داده می شود.

مانیتورینگ دوربین مداربسته از راه دور سرویسی است که برای نظارت دقیق و انجام هرگونه واکنش خدمات اضطراری در صورت لزوم طراحی شده است. این به شما آرامش خاطر را ارائه می دهد که محل شما در طول عملیات خارج از ساعت شما کاملاً محافظت می شود و یک جایگزین واقعاً مناسب برای نگهبانان در محل است.

جلوگیری از خرابکاری

وجود یک سیستم دوربین مداربسته معمولاً برای جلوگیری از مصمم‌ترین خرابکار نیز کافی است، مجرمان نمی‌خواهند دستگیر شوند، بنابراین مکان‌هایی را هدف قرار می‌دهند که دوربین مدار بسته‌ای برای ضبط هرگونه فعالیت مجرمانه بالقوه ندارد.

ما توصیه می کنیم که دوربین مدار بسته شما نه تنها مناطق پر رفت و آمد را هدف قرار دهد، بلکه مناطقی را که ممکن است خرابکاری در آنها اتفاق بیفتد را نیز هدف قرار دهد – یک سیستم باید از شما در برابر بسیاری از رویدادها و موقعیت های احتمالی محافظت کامل داشته باشد، بنابراین هنگام برنامه ریزی چیدمان سیستم خود به مناطقی که پتانسیل خطر دارند نیز فکر کنید.

فراهم کردن فیلم های ضبط شده دوربین جهت جمع آوری شواهد

هر نوع جرمی علیه کسب و کار شما دردسرهای زیادی را به همراه دارد، اما دانستن اینکه چه چیزی، چرا، و چه کسی به شما کمک می کند تا بفهمید چه کاری انجام داده اند، چرا اتفاق افتاده است، و چه کسی بوده است کمک میکند تا جلوی وقوع آن در آینده را بگیرید و همچنین برای بزه اتفاق افتاده شواهدی ارائه دهد. تا اطمینان حاصل شود که پلیس می تواند اقدامات مناسب را انجام دهد. ما ضبط‌ها را برای حداقل ۳۰ روز تنظیم می‌کنیم و با تنظیمات آنالتیک، می‌توانیم دوربین‌ها را طوری تنظیم کنیم که هنگام تشخیص حرکت، ضبط کنند، که به شما امکان می‌دهد به راحتی فیلم را پیدا و مکان یابی کنید، و همچنین در فضای ذخیره سازی سرور را صرفه جویی کنید.

یکی از موفق‌ترین نمونه‌های استفاده از فیلم‌های دوربین‌های مداربسته برای شناسایی جرم و جنایت، پس از شورش‌های لندن در سال ۲۰۱۱ بود – بیش از ۱۰۰۰ نفر در عرض یک هفته پس از شورش‌ها شناسایی و به دلیل دسترسی به فیلم‌های دوربین مدار بسته با کیفیت بالا متهم شدند.

رسیدگی به اختلافات

داشتن یک شاهد تصویری از یک عمل یا اعمال یکی از مزایای اصلی دوربین مداربسته است. اگر اختلافی رخ دهد، می‌توان از فیلم‌های دوربین مداربسته هنگام به دست آوردن شواهد برای همکاری در داستان‌ها و فهمیدن واقعیت داستان استفاده کرد. فیلم واضح، مختصر و با کیفیت بالا می تواند به یافتن علت دقیق اختلاف قبل از اینکه هر چیزی از کنترل خارج شود و دستیابی به یک توافق عادلانه بین کارمندان، مدیران و/یا سهامداران خارجی کمک کند.

نظارت بر کارکنان

دلایل تجاری مشروع زیادی وجود دارد که چرا کارفرمایان با استفاده از دوربین مداربسته بر کارمندان نظارت می کنند. برخی از مبانی قانونی نظارت عبارتند از:

  • حصول اطمینان از رعایت رویه های بهداشتی و ایمنی
  • حفظ ایمنی و امنیت کارکنان با پیشگیری از جرم و جنایت
  • نظارت و بهبود بهره وری
  • جلوگیری از تخلفات کارکنان
  • بخش خدمات مالی و مطابقت با الزامات نظارتی.

نظارت بر کارکنان در محل کار مشمول قانون حفاظت از داده ها و حقوق بشر هستند، بنابراین با استفاده از سیستم دوربین مدار بسته به عنوان کارفرما، نمی توانید از این سیستم برای آسیب رساندن به اعتماد متقابل استفاده کنید. ثانیا، قوانین و اصول حفاظت از داده‌ها نحوه جمع‌آوری و پردازش داده‌های شخصی کارکنان را مشخص می‌کنند، و ثالثاً باید به حق حریم خصوصی کارکنان احترام بگذارد و بیش از حد تهاجمی نباشد و مهم‌تر از همه بی‌طرفانه باشد.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از هر گونه مشکل قانونی، استفاده از دوربین مدار بسته را با کارمندان خود در میان بگذارید و قبل از اقدام از مشاوره حرفه ای استفاده کنید.

نظارت بر کل محل و پیرامون محل کسب و کار

شما نمی توانید همزمان همه جا باشید. یک سیستم دوربین مدار بسته تنها از یک دستگاه می تواند چشمان زیادی را در اطراف محل شما به شما ارائه دهد. این به شما امکان می دهد کارایی و بهره وری کسب و کار را بهبود بخشید، و همچنین هر حوزه ای را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد را مشاهده کنید – تصویر واضحی از  آنچه هر روزه در محل کسب شما اتفاق می افتد را به شما ارائه میدهد و در نهایت مدیریت کسب و کار را در سراسر بیزنس را بهبود می بخشد.

بهبود کیفیت خدمات مشتری

ما سیستم های دوربین مدار بسته را برای بخش های مختلف در سرتاسر ایران نصب کرده ایم. بخش خرده‌فروشی نمونه‌ای عالی است که دوربین‌های مداربسته می‌توانند تجربه مشتری را افزایش دهند و اطلاعات حیاتی برای کسب‌وکار شما ارائه دهند. ما با سازمان ها و ارگان های بزرگی کار می‌کنیم، استفاده از دوربین مداربسته در موارد زیر به این مراکز کمک کرده است:

  • اندازه گیری زمان و فعالیت خریداران در فروشگاه
  • زمان اتمام موجودی و خرید کالاها برای فروشگاه ها
  • کنترل طول صف و مدیرریت کالاهای رها شده
  • کنترل حرکات و ایجاد پروفایل مشتری
  • کنترل کارکنان و فعالیت های آنها
  • بررسی دما و فاصله گذاری اجتماعی
  • کنترل پارکینگ و نظارت بر آن

و همچنین دوربین مدار بسته امنیتی می تواند به مجموعه کاملی از موارد ضروری دیگر کمک کند که تأثیر مثبتی بر تجارت شما دارد.

کاهش مطالبات بیمه و حق بیمه

داشتن فیلم دوربین مدار بسته از اطراف محل شما هنگام رسیدگی به هرگونه ادعای بیمه ایده آل است و می تواند برای پرونده شما بسیار مفید باشد.

بسیاری از شرکت های بیمه می دانند که یک سیستم دوربین مدار بسته امنیت کسب و کار شما را افزایش می دهد و بنابراین می توانید از کاهش حق بیمه خود بهره مند شوید زیرا محل شما خطر امنیتی کمتری تلقی می شود.

آرامش خاطر

هنگامی که به دوربین مداربسته فکر می کنیم، آرامش به عنوان یک مزیت واقعی اغلب نادیده گرفته می شود. توانایی نظارت بر تمام اماکن خود از یک دستگاه، از بین بردن نگرانی در مورد ضبط هر گونه حوادث، و، اگر شما نیز نظارت خارج از ساعت هم داشته باشید، می‌دانید که محل شما زمانی که کسی حضور ندارد هم محافظت می‌شود.

برخی از شرکت‌های سیستم‌های امنیتی، مانند ما، بازدید رایگان محل را ارائه می‌دهند – پس چرا آن پیشنهاد را قبول نکنید تا به شما نشان دهیم که چگونه یک سیستم دوربین مدار بسته می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.

مشاوره آنلاین