راهنمای کامل کابل‌های دوربین های امنیتی و انواع سیم‌کشی در صنعت نظارت تصویری (بخش اول)

سیم کشی دوربین مدار بسته می تواند اثربخشی یک سیستم امنیتی ویدئویی و استراتژی کلی امنیت فیزیکی را ایجاد کند یا آن را از بین ببرد. کابل دوربین های امنیتی به انواع دوربین های مختلف متصل می شوند و ویدئو و برق را به روش های مختلفی انتقال می دهند. در این راهنما، فهرستی جامع از کابل‌ها و کانکتورهای دوربین‌های امنیتی را بررسی میکنیم، و به دنبال آن دو نوع کابل دوربین را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای سیستم امنیتی ویدیوی شما بهترین انتخاب است.

انواع کابل در دوربین های امنیتی

در صنعت دوربین های امنیتی، تنوع سیم های دوربین بیشتر از آنچه فکر می کنید است. در حالی که می‌توان کابل‌ها و کانکتورهای دوربین‌های امنیتی را تا حد معینی با هم ترکیب کرد، نصب و مدیریت یک سیستم دوربین‌های امنیتی زمانی که از سازگارترین سیم‌کشی دوربین مداربسته استفاده می‌شود، بسیار آسان‌تر است. دسته بندی های کلی کابل اترنت مناسب برای برای دوربین های IP و در مقابل آن کابل کواکسیال و دوربین های آنالوگ هستند.

کابل شبکه اترنت

این کابل ها داده های ویدئویی را از طریق اتصال به شبکه منتقل می کنند. آنها همچنین می توانند انواع دوربین های خاصی را که به عنوان ​”برق از طریق اترنت” یا دوربین های IP PoE شناخته می شوند، تغذیه کنند. به طور کلی، سیم‌کشی اترنت یک نوع کابل دوربین IP است، اگرچه می‌توان آن را برای دوربین‌های آنالوگ با کانکتوری به نام ویدیو بالون تطبیق داد.

کابل کواکسیال / کابل siamese

این کابل ها سیگنال های ویدئویی پردازش نشده را منتقل می کنند. آنها معمولاً یک کابل مناسب دوربین امنیتی آنالوگ هستند، اگرچه هنگامی که با یک مبدل سیگنال در یک سیستم اترنت روی کواکس ترکیب می شوند، می توانند برای سیم کشی دوربین IP نیز استفاده شوند.

یک کابل siamese یک کابل کواکسیال و یک کابل برق را در یک پوشش ترکیب می کند. پرکاربردترین کابل کواکس دوربین، کابل ترکیبی RG59 است. کابل ترکیبی کواکسیال همیشه برای کاهش تداخل سیگنال محافظ دار است.

کابل Plug and play

این کابل های از پیش ساخته شده با کانکتورهای رنگی که قبلاً متصل شده اند تنظیم می شوند. آنها همچنین نازک و انعطاف پذیر هستند و بدون توجه به سطح تخصص شما، نصب آنها را بسیار آسان می کند. راحتی آنها قیمت دارد: علاوه بر گران تر بودن، کابل Plug and play معمولاً در طول های ثابت فروخته می شود که تنظیم متناسب با نیاز برای نصب را دشوار می کند.

کابل Plug and Play محافظ ندارد و آن را مستعد تداخل الکترومغناطیسی می کند. این مورد در انواع کابل دوربین بدون محافظ معمول است، و باید روش نصب خود را به دقت در نظر بگیرید تا تداخل را به حداقل برسانید. کابل‌های ترکیبی کواکسیال همیشه شیلددار هستند و کابل‌های اترنت بسته به نحوه استفاده از آن‌ها در هر دو نوع شیلددار و بدون شیلد عرضه می‌شوند.

کابل HDMI

کابل های رابط چندرسانه ای با وضوح بالا (HDMI) در سیم کشی دوربین مدار بسته استفاده نمی شود، اما در یک سیستم امنیتی ویدئویی کاربردی است. آنها اغلب برای انتقال تصویر و صدا از ضبط کننده ها (مانند NVR یا DVR) به مانیتور برای مشاهده از راه دور استفاده می شوند.

کابل VGA

مانند کابل‌های HDMI، از یک کابل آرایه گرافیک ویدیویی (VGA) برای ارسال داده‌های تصویری و صوتی از یک دستگاه ذخیره‌سازی و/یا رمزگذاری به نمایشگر برای مشاهده از راه دور استفاده می‌شود. برخلاف کابل HDMI که به سادگی وصل می‌شود، کابل‌های VGA دارای دو پین پیچ برای محکم کردن کانکتور در سوکت هستند.

در بخش بعدی با انواع کانکتورها آشنا خواهیم شد.

تاریخ انتشار
یکشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۲
برچسب ها
مشاوره آنلاین