راهنمای کامل کابل‌های دوربین های امنیتی و انواع سیم‌کشی در صنعت نظارت تصویری (بخش دوم)

اتصال دوربین امنیتی با انواع کابل

سیستم های امنیتی ویدئویی به انواع کابل دوربین های مختلف نیاز دارند، که همچنین به این معنی است که انواع مختلفی از اتصالات دوربین امنیتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اگر قصد دارید سیم‌کشی دوربین مداربسته خود را بجای خرید کابل از پیش ساخته خودتان ایجاد کنید، مهم است که انواع مختلف رابط کابل دوربین موجود و اینکه کدام یک برای هر سیستم مناسب است را بدانید. در زیر برخی از رایج ترین انواع سوکت های دوربین های امنیتی آورده شده است.

کانکتورهای کابل ترکیبی کواکسیال

کانکتور F

فیش نوع F کانکتور استانداردی است که برای سیگنال تلویزیون زمینی و ماهواره ای استفاده می شود. آنها همچنین در اتصالات اینترنتی با مودم های کابلی استفاده می شوند. اینها رایج ترین اتصالات دوربین امنیتی نیستند، اما اغلب در انتقال ویدیویی با کابل های کواکسیال استفاده می شوند.

کانکتور BNC

از بین انواع کانکتور کابل دوربین، کانکتور Bayonet Neill-Concelman (BNC) رایج ترین مورد استفاده در دوربین های امنیتی با کابل کواکسیال است. اتصالات BNC به طور گسترده برای اتصالات فرکانس تصویری و رادیویی (یعنی سیگنال آنالوگ) استفاده می شود. به دلیل مکانیسم سرنیزه قفل پیچشی آن بر خلاف کانکتورهای رزوه پیچی مانند نوع F، TNC و نوع N، به راحتی متصل و جدا می شود.

کانکتورهای TNC و N

کانکتور Threaded Neill-Concelman (TNC) از همان فناوری کانکتور BNC استفاده می کند، اما رزوه ای است. کانکتور نوع N نیز رزوه ای است. هر دوی این نوع اتصالات دوربین امنیتی قوی‌تر و مقاوم‌تر از کانکتورهای BNC هستند، و آنها را به انتخاب خوبی برای محیط‌هایی تبدیل می‌کند که در آن به انواع سیم‌های دوربین امنیتی محکم‌تر نیاز است – مانند دوربین‌های امنیتی کواکسی مقاوم‌تر.

کانکتور RCA

SONY DSC

کانکتور RCA از نام شرکت رادیویی آمریکا نامگذاری شده است که اولین بار این طرح را در دهه ۱۹۳۰ معرفی کرد. اغلب برای اتصالات صوتی و تصویری سریع استفاده می شود، و بنابراین اغلب می توان آن را در انواع کابل های از پیش ساخته یا Plug and play یافت. با این حال، خرید جداگانه این کانکتورها نیز امکان پذیر است تا سیم کشی دوربین مدار بسته خود را ایجاد کنید.

کانکتور DC

یک کانکتور جریان مستقیم (DC) در انتهای کابل برق برای تامین برق دوربین های آنالوگ و HD، دوربین های امنیتی پانوراما و سایر مدل های دوربین استفاده می شود. اگر از کابل ترکیبی RG59 استفاده می کنید، یک کانکتور ویدئو را ارسال می کند و دیگری برق را تامین می کند – معمولاً این دو کانکتور BNC و DC هستند.

کانکتورهای کابل شبکه اترنت

کانکتور RJ45

کانکتور RJ45 مخفف ​”جک رجیستر شده” است که ​”۴۵″ نشان دهنده استاندارد صنعتی خاص آن است. همچنین به عنوان یک کانکتور ۸P8C (8 پین ۸ هادی) با ۸ پین و هادی برای اتصال به چهار جفت سیم مسی پیچ خورده در انواع کابل دوربین IP اترنت شناخته می شود. از آنجایی که این کانکتور اغلب برای سیم کشی اترنت استفاده می شود، RJ45 به طور کلی یک کانکتور دوربین IP در نظر گرفته می شود. برای استفاده از کانکتورهای RJ45 و کابل‌های اترنت با دوربین‌های امنیتی آنالوگ، یک بالون ویدیویی لازم است.

ویدیو بالون

بالون های ویدئویی دوربین مدار بسته به عنوان بالون UTP و بالون CAT5 نیز شناخته می شوند. آنها یک رابط مفید برای دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های امنیتی HD هستند.

بالون های ویدئویی به نصابان نسبت به انتخاب انواع سیم کشی دوربین های امنیتی انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهند. معمولا در دوربین های امنیتی آنالوگ از کابل های کواکسیال امنیتی استفاده می شود. با استفاده از بالون ویدیویی، می توانید کابل اترنت را به دوربین های امنیتی کابل کواکسیال متصل کنید.

دسته بندی کابل شبکه اترنت

کابل اترنت بیشتر در سیم کشی دوربین IP استفاده می شود. این دوربین ها ویدئو را از طریق اتصال شبکه انتقال می دهند، بنابراین سیم دوربین IP باید بتواند داده ها را از طریق اینترنت منتقل کند. انواع مختلفی از کابل اترنت وجود دارد که بسیاری از آنها را ممکن است از روزهای قبل از اتصال به شبکه LAN تشخیص دهید. همین سیم‌ها برای اتصال دوربین‌های IP مانند مدل‌های دوربین IP ثابت به یک ضبط کننده برای ذخیره‌سازی ویدیو و مشاهده از راه دور استفاده می‌شوند. آنها همچنین می توانند برق را بدون نیاز به کابل برق جداگانه تامین کنند.

​”CAT” در نامگذاری کابل اترنت به “دسته” اشاره دارد. دسته بندی کابل های اترنت که هنوز مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: ۳، ۴، ۵، ۵e، ۶، ۶a، ۷ و ۸. رایج ترین انواع کابل دوربین IP عبارتند از کابل Cat5، کابل Cat5e و کابل Cat6.

در بخش بعدی با انواع این کابل ها آشنا خواهیم شد.

تاریخ انتشار
چهارشنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۲
مشاوره آنلاین