دوربین Starlight چیست و چگونه کار می کند

آیا یک دوربین امنیتی می خواهید که بتواند عکس ها و فیلم های SHARP در شب بگیرد؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید از دوربین Starlight استفاده کنید.

دوربین های Starlight یک نوع رایج از دوربین های امنیتی دید در شب هستند. دوربین‌های Starlight برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری در شرایط نور کم طراحی شده‌اند و برای استفاده در محیط‌های تاریک ایده‌آل هستند. اگرچه دوربین‌های دید در شب Starlight معمولاً برای کاربردهای نظارتی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند برای عکاسی نجومی و رصد حیات وحش نیز استفاده شوند.

اما، دوربین Starlight چیست، چگونه کار می کند؟ برای فهمیدن آن به خواندن این مطلب ادامه دهید!

دوربین های Starlight چیست؟

دوربین های Starlight دوربین های امنیتی هستند که از فناوری حسگر تصویر برای تولید تصاویر رنگی با کیفیت در شرایط نور کم استفاده می کنند. این دوربین دارای یک فیلتر IRCut (ICR) است که وقتی نور کافی برای بازتولید تصاویر رنگی با کیفیت خوب در دسترس نباشد، دستگاه را به حالت شب تغییر می‌دهد. در حالت شب، فیلتر Cut IR جدا می شود و اجازه می دهد نور مادون قرمز و مرئی به سنسور تصویر برسد. این ویژگی برای اهداف امنیتی مفید است، زیرا امکان دید در شب را در شرایط کم نور، حتی زمانی که فقط نور ضعیف ستارگان وجود دارد، امکانپذیر میکند.

دوربین Starlight برای اولین بار توسط ارتش ایالات متحده برای استفاده در شرایط میدان جنگ ساخته شد و از آن زمان برای استفاده در انواع برنامه های غیرنظامی سازگار شده است. دوربین های Starlight اغلب برای امنیت و نظارت استفاده می شوند، زیرا قادر به ارائه تصاویر واضح در شرایط کم نور بدون نیاز به نور مصنوعی هستند. دوربین های Starlight در اندازه ها و شکل های مختلف موجود هستند و می توان از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

همانطور که شاید بدانید، وقتی نور به زیر ۲۰ لوکس می رسد چشمان انسان به سختی می توانند چیزی را تشخیص دهند. خوب، دوربین‌های Starlight، با حساسیت استثنایی به نور ستاره، می‌توانند تصاویر واضح‌تر و شفاف تری از آنچه که چشمان شما میبیند حتی در شرایط تقریبا ۰ لوکس به شما ارائه دهند.

روشنایی زمین توسطمقدار روشنایی (lux)
بدون ماه، آسمان شب ابری (Starlight)۰.۰۰۰۱
ماه کامل در آسمان صاف۰.۰۵–۰.۳
نور گرگ و میش محیط شهری در زیر آسمان صاف۳.۴
فضای عمومی با محیط پیرامونی تاریک۲۰–۵۰
روز ابری بسیار تاریک۱۰۰
زمان طلوع یا غروب خورشید در یک آسمان صاف۴۰۰
روز ابری؛ مانند نورپردازی معمولی استودیو تلویزیونی۱۰۰۰
نور کامل روز (بدون آفتاب مستقیم)۱۰,۰۰۰–۲۵,۰۰۰
نور مستقیم خورشید۳۲,۰۰۰–۱۰۰,۰۰۰

دوربین های Starlight چگونه کار می کنند؟

دوربین های Starlight نوعی دوربین دید در شب هستند که از نور ستاره برای ارائه تصویربرداری در شرایط کم نور استفاده می کنند. دوربین‌های Starlight با جمع‌آوری و تقویت نور از ستارگان، ماه و دیگر اجرام در آسمان شب کار می‌کنند تا در شرایطی که دوربین‌های دید در شب سنتی قادر به کار کردن نیستند، امکان تصویربرداری ارائه بدهند.

در واقع، این فناوری کلیدی سنسور Starlight و فناوری پیچیده ضد نویز است که منجر به حساسیت استثنایی و دید واضح در شب می شود.

حسگر Starlight مانند شبکیه چشم انسان به نور حساس است. میزان نوری که سنسور دریافت می کند کیفیت تصویر را تعیین می کند.

بهتر از چشم انسان، دوربین‌های نور ستاره از سنسورهایی با اندازه بزرگ‌تر، دیافراگم بازتر و کاهش سرعت شاتر برای جمع‌آوری نور کافی برای شناسایی چهره انسان و شماره پلاک استفاده می‌کنند. و این روشی است که توسط آن تصاویری با کیفیت بالا و واضح ارائه می کنند، آن هم زمانی که چشمان انسان نمی توانند چیزی را ببینند.

سنسور و لنز دوربین Starlight

یک دوربین Starlight با لنز بزرگ‌تر می‌تواند نور بیشتری را جمع‌آوری کند و کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد، در حالی که یک دوربین کوچک‌تر ممکن است برای کاربردهایی که اندازه و وزن آن ملاحظات اصلی هستند، مناسب‌تر باشد.

سنسور دوربین Starlight معمولاً یک سنسور ۱.۸/۱ اینچی یا حتی بزرگ‌تر است. ممکن است از سنسور دوربین‌های سنتی کوچک‌تر باشد، اما همچنان از سنسور موجود در اکثر تلفن‌های همراه بسیار بزرگ‌تر است. اندازه سنسور بر روی آن تأثیر می‌گذارد. مقدار نوری که دوربین می‌تواند بگیرد. حسگر بزرگ‌تر می‌تواند نور بیشتری را ثبت کند و در نتیجه تصاویر بهتری را حتی در شرایط کم نور دریافت کند.

نوع سنسور در برخی از دوربین های نور ستاره در واقع یک دستگاه شارژی (CCD) است. اما تفاوت بین سنسور CCD و CMOS چیست؟

سنسورهای CMOS معمولاً در دوربین‌های ارزان‌تر یافت می‌شوند، زیرا ساخت آن‌ها پیچیدگی کمتری دارند. در عین حال، سنسورهای CCD اغلب دارای کیفیت بالاتری هستند. آنها نویز تصویر کمتری تولید می کنند و دامنه دینامیکی وسیع تری نسبت به سنسورهای CMOS دارند.

برای عکاسی نجومی، این حسگرهای CCD انتخاب بهتری هستند. سنسورهای دوربین های Starlight نیز برای کاهش بیشتر نویز خنک نگه داشته می شوند. این کار امکان exposure times طولانی تر را میدهد که برای دریافت نور ستارگان بسیار مهم است.

سنسور CMOS رایج ترین نوع سنسور مورد استفاده در دوربین های دید در شب در سیستم های خانگی است. این تکنولوژی به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی در شرایط کم نور نیز تصاویر واضحی ثبت کنند. دوربین های دید در شب مجهز به ال ای دی های مادون قرمز ویژه ای هستند که نور نامرئی ساطع می کنند. به لطف سنسورهای CMOS، دوربین‌های مداربسته دید در شب اکنون مقرون به صرفه‌تر و در دسترس‌تر هستند.

در پست بعد به مقایسه این تکنولوژی با تکنولوژی IR میپردازیم.

مشاوره آنلاین