چرا در خانه و محل کار به دوربین مداربسته نیاز داریم؟

دوربین های مداربسته همواره محل مناقشه بوده اند، بخصوص وقتی که موضوع حریم شخصی درمیان باشد. اما در عین حال، اهمیت وجود یک سیستم نظارت تصویری در محل کسب و کار را نمیتوان در فضای کنونی اجتماعی دست کم گرفت زیرا اساسا حفظ امنیت مایملک و محل کار اهمیت بسزایی دارد. بعنوان یک کارفرما، این کاملا حق شماست که از سلامت فیزیکی کارکنانتان و اموال دفتر کارتان اطمینان داشته باشید، بخصوص زمانی که کسب و کار کوچک یا نسبتا متوسطی دارید.

استفاده از دوربین مداربسته در حال حاضر یکی از رایج ترین روشها برای نظارت بر محیط کسب کار میباشد. و در جهان بیش از ۲۵ میلیون دوربین مداربسته هم اکنون در حال کار هستند. و متخصصین اعتقاد دارند که با استفاده از دوربین های مداربسته میتوان از ۶۷% دزدی هایی که در محل کسب و کار رخ میدهند پیشگیری کرد.

مفاهیم اولیه سیستم های مانیتورینگ و نظارت تصویری

بیزنس شما چه شامل اموال اداری باشد و چه یک فروشگاه باشد، داشتن یک سیستم امنیتی منسجم و جامع یکی از ضروریات است. استفاده از دوربین مداربسته نه تنها کاربرد و نگهداری آسانی دارند بلکه در مقایسه با روشهای دیگر امنیتی مقرون به صرفه تر نیز هستند. دوربین های مداربسته را میتوانید در هر مکانی که موردنظرتان است نصب کنید و نیازی به تغییرات اساسی در زیرساختهای محل کسب خود ندارید. با اینکه دوربین های بسیار متنوعی در بازار موجودند که از میان آنها انتخاب کنید اما برخی از موارد مهمی که باید در هنگام انتخاب در نظر داشته باشید عبارتند از: ررزلوشن تصویر، شفافیت تصویر، زاویه تحت پوشش، و داشتن قابلیت دید در شب. همچنین بسیار مهم است که بدایند دوربین های مداربسته نه تنها برای جلوگیری از دزدی و سایر جرم ها کارایی دارد بلکه برای بالابردن سطح کارایی کارمندان و کارگرانتان هم بسیار سودمند است.

۱۰ دلیلی که چرا بیزنس ها بهتر است سیستم دوربین مداربسته را انتخاب کنند

برخی از فواید استفاده از سیستم نظارت تصویری به شرح زیر است:

  1. جلوگیری و کاهش احتمال دزدی

با قرار دادن دوربین مداربسته در مکان های مهم در سرتاسر محل کسب و کارتان میتوانید از خرابکاری، ورود بدون اجازه و سایر جرائم جلوگیری کنید. بنابر مطالعات اخیر، بسیاری از بیزنس های کوچک سالانه بالغ بر ۵۰ هزار دلار، بخصوص در مناطق جرم خیز، بخاطر موارد ذکر شده ضرر میکنند. بنابراین با وجود بیش از ۲۷۵ میلیون گزارش دزدی در محل کار در جهان، نصب یک سیستم دوربین مداربسته اهمیت بسزایی دارد.

موضوع دیگری که باید در نظر گرفت این است که دزدی در بسیار از کسب کارهایی که لزوما فروشگاه نیستند هم رخ میدهد، مانند دزدی اموال شرکت و دزدی مالکیت معنوی. در بسیاری از این موارد، خود کارکنان مسئول هستند. با قرار دادن دوربین های مداربسته در محل های استراتژیک میتوان اینگونه افراد را برای اعمال مجرمانه شان مجددا به فکر واداشت و بنابراین محیط کار امن تری داشت.

۲. سیستم نظارت تصویری بلادرنگ

یکی از مزایای استفاده از این سیستمها در محیط کسب و کار در دسترس بودن بلادرنگ تصاویر ضبط شده برای صاحبان کسب و کار است. پیشتر این سیستما نیاز داشتند که یک نفر دیگر همواره در محل حضور داشته باشد تا بتواند تصاویر را رویت کند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مانیتورینگ میتواند با استفاده از  یک کامپیوتر، موبایل و یا تبلت و از راه دور انجام شود.حتی امکان این وجود دارد که همزمان تصویر چندین دوربین را در یک تصویر ببینیم در حالی که دوربین ها همچنان در حال ضبط هستند.

۳. یک مدرک مفید و قابل استناد برای جرائم

تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته در زمان هایی که جرمی در داخل محوطه کسب و کار شما و یا اطراف آن اتفاق افتاده باشد اهمیت زیادی دارد. این تصاویر نه تنها برای یافتن و فهمیدن اینکه چه کسی که مرتکب جرم شده اهمیت دارد، بلکه در دادگاه هم میتواند به عنوان یک مدرک مورد استفاده قرار بگیرد. در اغلب مواقع قضات رای خود را بر اساس تصاویر ضبط شده میدهند  و مرتکب را بر آن اساس محکوم میکنند. بنابراین وجود دوربین مداربسته در پیرامون محیط کسب و کار نه تنها برای کارکنان و اموال شما مفید است بلکه برای کل جامعه نیز سودمند است.

۴. کارایی بیشتر کارمندان

اگر صاحب یک رستوران یا فروشگاه و یا حتی یک کارخانه هستید، کارایی بهتر کارمندانتان احتمال یکی از دلایل اصلی انتخاب سیستم نظارت تصویری بعنوان اقدام امنیتی میتواند میباشد. ثابت شده است که زمانی که محل کار توسط دوربین های مدارسته مانیتور میشوند، کارمندان با جدیت بیشتر کار میکنند. همچنین وجود سیستم نظارت تصویری میتواند به مدیران میدانی شما کمک کند که بیشتر به جنبه های حیاتی کار توجه کنند بجای اینکه همواره در حال نظارت روی افراد باشند.

در عین حال از آنجایی که رابطه کارمند و کارفرما بر مبنای اعتماد میباشد، همواره توجه داشته باشید که در محل قرارگیری دوربین ها زیاده روی نکنید.

۵. جلوگیری از آزار و اذیت جنسی

آزار و اذیت جنسی در محل کار یکی از مسائل جاری در بسیاری از کشورها میباشد. فقط در سال ۲۰۱۲ کمیسیون برابری موقعیت های کاری در آمریکا حدود ۷۵۰۰ شکایت در این خصوص دریافت کرده است که در نتیجه آن بیش از ۴۳ میلیون دلار جریمه دریافت شده. نصب دوربین مداربسته در محل کار نه تنها به عنوان یک ابزار بازدارنده به کار می آید و محیط امن تری برای کار ایجاد میکند بلکه اطمینان حاصل میکند که چنین رفتارها و اعمالی در لحظه ارتکاب ضبط میشوند. در دادگاه، وجود تصاویر دوربین میتواند به شما در دادخواهی کمک زیادی کند.

۶. حل و فصل اختلافات داخلی

مهم نیست کسب و کار شما در چه اندازه ای باشد، اختلافات همواره وجود دارند. این اختلافات میتواند بین کارکنان و مدیران، بین کارکنان و کارفرما، یا بین خود کارکنان باشد. معمولا در چنین مواردی نیاز دارید پیش از آنکه کنترل از دستتان خارج شود بدانید که دقیقا چه مشکلی ایجاد شده است.  یک دوربین مداربسته در چنین مواردی با فراهم کردن یک مدرک کافی میتواند به شما برای حل مشکل کمک کند.

۷. جربه خرید مشتریانتان را بهبود بخشید

شاید عجیب به نظر برسد اما داشتن یک سیستم نظارت تصویری کارآمد پیرامون فضای یک فروشگاه میتواند از طریق کمک به شما برای مشاهده رفتارهای مشتریان از نزدیک، در واقع به آنها کمک کند. و در عوض این امکان را برای شما فراهم کند که به مشتریانتان تجریبه خرید بهتری ارائه دهید. مشتریان احساس میکنند که برای آنها اهمیت قائل هستید و آرامش بیشتری خواهند داشت وقتی که علائم حضور دوربین مداربسته را در اراف خود میبینندو و شما هم میتواند جانمایی محصولاتتان را با مشاهده رفتار مشتریان بهبود ببخشید.

۸. کاهش هزینه های مرتبط با امنیت

استفاده از نظارت تصویری در بیزنس ها همچنین باعث کاهش هزینه ها در مقایسه با دیگر روش های سنتی حفاظت و امنیت شده است. قرار دادن دوربین مداربسته در پیرامون محوطه ارزان تر از استخدام افسرهای امنیتی برای شیفت های مختلف و مستقر کردن آنها در نقاط حساس میباشد.

بعلاوه، تکنولوژی دوربین مداربسته روز به روز در حال پیشرفت است و به شما این امکان را میدهد که سیستم های پیشرفته بی سیم را جایگزین نوع قدیمی تر باسیم کنید.سیستم های مدرن نظارت تصویری همچنین روز به روز کوچکتر میشوند و کمتر به چشم می آیند و در عین حال وضوح بیشتری داشته و دید در شب را هم ساپورت میکنند و هزینه نگهداری کمتری هم دارند. بنابراین میتوانید به راحتی یک سیستم نظارت تصویری کامل را با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر راهکارها راه اندازی کنید.

۹. مانیتورینگ نقاط حساس

اگر صاحب یک کارخانه هستید یا با کالای شیمیایی خطرناک سروکار دارید، بنابراین در محل بزنس نواحی باریسک بالا وجود دارد که عبور و مرور افراد در آن باید محدود شود. در ای حالت قرار دادن دوربین مدارسته در چنین مکان هایی خطر حضو انسانی را به صورت فیزیکی از بین میبرد و همچنین امکان نظارت در لحظه را فراهم میکند. سیستم های دوربین مداربسته همچنین میتواند در مناطقی که خر بالقوه تصادف دارند نیز نصب شوند و برای نجات جان افراد از آن اضافه شود.

۱۰. پوشش عاری از خطا

یک سیستم نظارت تصویری که درست راحی شده و کارایی بالایی دارد در پیرامون بیزنس شما میتواند پوشش امنیتی صد در صد را برای شما فراهم کند. چندین دوربین در کنار هم کار میکنند و یک شبکه امنیتی ایجاد میکنند که براحتی میتواند از طریق یک مرکز فرماندهی مدیریت شود. به این ترتیب میتوانید از این مناطق آسیب پذیر مراقبت کرده و امنیت نفرات را نیز حفظ کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مقاله

فرم ارسال نظرات کاربران

مشاوره آنلاین